CV


WERKERVARING

03-06 tot heden Bernard Lievegoed College of Liberal Arts te Driebergen
Coach persoonlijke ontwikkeling, trainer pers. effectiviteit en docent Sociale Kunst

01-07 tot heden Trainer WYSE Transition Programm:
Training gegeven aan year 6 students of William Tyndall College in London
Op Nederlandse (onderwijs) markt zetten van trainingsprogramma voor 8ste groepers en geven van deze training over change&transition.

05-06 tot heden Als lid van het SpelAtelier (samenwerkingsverband van groep creatieve zelfstandigen) organiseren van coöperatieve spel- en inspiratieprogramma’s binnen school (introductiedag ROC en spellendagen op scholen)en in bedrijf (o.a. conferenties in opdracht van Reumafonds en COG).

03-06 tot heden Vrije Hogeschool te Driebergen; freelance projectdocent/studentenbegeleider
Lesprogramma ‘De Held met Hoofd, Hart en Handen’ ontwikkeld en uitgevoerd, gewerkt met groepen studenten in leeftijd 18-22 en 22-28 jaar,

01-06 tot heden APS te Utrecht, freelance HartFocus-trainer&coach
Geven van HartFocus-trainingen in het onderwijs aan onderwijzers in primair en voortgezet onderwijs en op ROC’s.
Organisatie, coördinatie en uitvoering van workshops en trainingen HartFocus-bewegingsoefeningen.
1-op-1 HeartMath-coach gericht op stressmanagement en komen tot hartcoherentie.

09-05 tot 01-06 Creatieve ‘sabbatical’ maanden in Amsterdam en Parijs doorgebracht.

02-05 tot 09-05 Gemeente Amsterdam, Stadsdeel ZuiderAmstel, projectleider
Als ad-interim projectleider Klant- en klachtmanagement implementeren binnen de gehele organisatie; begeleiden van dit verandertraject en geven van workshops.
07-03 tot 01-05 Gemeente Amsterdam, Stadsdeel Zeeburg, projectmedewerker
Projecten gericht op verbeteren van effectiviteit, doelmatigheid en samenwerking.
Beleidsveld Onderwijs: beoordeling jaarplannen en aanvragen subsidiegelden en het adviseren van directeuren openbare basisscholen.
Beleidsveld Accommodaties: procesbegeleider bij vormgeven beleid, organisatie bijeenkomsten.
Beleidsveld Kunst&Cultuur: onderzoek naar wensen&behoeften van bewoners, procesbegeleider bij opstellen beleidsnota Kunst&Cultuur.
03-01 tot 05-03 ORMIT Management Development Program, Management Trainee
Als management trainee drie projecten bij verschillende organisaties (TPG, Ordina, NS) uitgevoerd, gecombineerd met een management-development leergang. O.a. opgetreden in de rol van projectleider voor een externe verhuizing, als procesbegeleider en stuwende kracht in een (cultuur)verandertraject. In projectvorm verantwoordelijk geweest voor de implementatie van een maandrapportagestructuur, het structureren en stroomlijnen van de HRM-cyclus en de organisatie van POP-workshops voor managers.
01-01 tot 03-01 Academisch Ziekenhuis Utrecht, Faculteit Geneeskunde, Trainer
Als trainer communicatievaardigheden medeverantwoordelijk voor het opzetten en geven van een training communicatievaardigheden aan 5e-jaars geneeskunde studenten.
08-00 tot 01-01 Amstelstad Amsterdam, Projectcoördinator
Verantwoordelijk geweest voor het stroomlijnen van het interne werkproces m.b.t. het cursusprogramma voor aankomende pleegouders.
05-98 tot 09-98 MultiBedrijven Rotterdam, Onderzoeksstage
In kaart brengen van de organisatiestructuren, communicatie- en besluitvormingsprocessen. Tevens onderzoek verricht naar de wijze waarop productieleiders aankijken tegen het ontwikkelingspotentieel van medewerkers met een verstandelijke handicap en de (mens)visie die aan hun handelen (aansturing, begeleiding) ten grondslag ligt.
10-95 tot 03-98 Diverse functies tijdens studie:Coördinatie Kaartverkoop Verteltheaterdagen Utrecht
Coördinatie Vrijwilligers 1e Verteltheaterdagen Utrecht
Verwey-Jonker Instituut, Onderzoeksassistent
Arends&Samhoud Dienstenmarketing, Coördinator mobiliteitsteam


OPLEIDING

09-93 tot 04-00 Universiteit Utrecht, Algemene Sociale Wetenschappen
Arbeidsvraagstukken en Management & Organisatie
o Afstudeeronderzoek op het gebied van HRM en de methodiek Begeleid Werken: onderzoek gericht op het optimaliseren van het systeem van functioneringsgesprekken binnen competentiemanagement en personeelsontwikkeling in de Sociale Werkvoorziening.
o Scriptie over hoe het HRM-instrument functioneringsgesprekken in te richten binnen een op persoonlijke ontwikkeling gericht personeelsbeleid.

09-86 tot 06-93 : Geert Grote College te Deventer, Atheneum A


CURSUSSEN/TRAINGINGEN

2008-2009 Patricia Bardi, Voice Movement Integration (jaartraining)
2008-2009 Zonneboom. Akademie voor Sociale Kunst (jaartraining)
Zomer 2006 WYSE, International Leadership Programm (12 dagen) gebaseerd op psychosynhese
2004-2005 Jaartraining Lichaamswerk bij Prasada Griffioen.
2003-2004 Trainersopleiding, APS, ‘Leren/werken met Hoofd, Hart en Handen (30 dagdelen)
2003 Kleine Akademie, Amsterdam, Voortraject kunstacademie (18 workshops)
2001 tot 2003 ORMIT-opleidingsdagen: Projectmanagement, Commerciële Vaardigheden, Persoonlijke Effectiviteit, Aansturen op veranderingsprocessen, MBTI, Communicatieve Vaardigheden, Problemen oplossen, Covey-training, Ondernemerschap&Bezielend Leidinggeven.
2000 Vrije Hogeschool, Driebergen, Creatieve oriëntatiecursus (3 maanden fulltime)
1996 Centrum Beleid &Management, Utrecht, Persoonlijke vaardigheden (8 dagen)
1993 tot heden Diverse creatieve cursussen; zingen, beeldhouwen, schilderen.


NEVENACTIVITEITEN

09-04 tot 10-07 Bestuurslid Stichting VSEIT; organiseren van debatten en lezingen op het gebied van ethiek en maatschappij
09-04 tot 10-07 Mentor in Amsterdams mentorenproject GOAL
09-04 tot heden Initiatiefnemer en uitvoerder van ‘Lopen voor Eten’; kleinschalig sponsorproject voor voedsel voor weeskinderen in Bangkok
09-94 tot 09-99 Vrijwilliger bij verschillende culturele festivals in Utrecht en Amsterdam/ Vrijwilliger bij Huis a/d Werf te Utrecht